Sektörel Makaleler

ISO 20000 Nedir?

ISO 20000 Nedir? Teknoloji sektöründe yer alan firmaların ve şirketlerin, hangi prosedürlerle hizmet vermesi gerektiğini en iyi hale getiren belgelendirmeye ISO 20000 denilmektedir. Belge sayesinde benimsenen prosedürler, ilkeler, prensipler firmanın daha iyi bir hizmet vermesini sağlamaktadır. Firmanın kaliteli hizmet düzeyi oluştuğundan dolayı müşteri potansiyelinin olumlu etkilenmesi mümkün hale gelir. Şirketlerin bu konuda atacağı her adım, kendilerinin daha iyi bir konuma ulaşmalarını, kendi sektörlerinde ve alanlarında öncü bir konuma sahip olmalarını sağlayacaktır. Bilgi teknolojileri sektöründe ve alanında özellikle hizmet veren şirketler [...]

Daha fazla oku...

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları Nelerdir?

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları Nelerdir? Kalite yönetim sistemi belgesine sahip olan firmalar, kurumsal bir firma olarak anılabilir ve kendi kaliteli yönetimi sayesinde iş kalitesini üst düzeye ulaştırmaktadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlamak, iş kapasitesini arttırmak, referansları genişletmek ve çalışanlardan, işlerden daha iyi bir verim elde etmek ISO 9001 belgesi sayesinde mümkün hale gelmektedir. Belgeyi alan şirketlerin daha kurumsal bir görünüme sahip olması, uluslar arası değer kazanması mümkün hale gelen durumlar arasında yer almaktadır. Şirketlerin kalite yönetim sistemi belgesine sahip olması [...]

Daha fazla oku...

ISO 9001 Nedir, Nasıl Alınır?

ISO 9001 Nedir, Nasıl Alınır? Şirketlerin yönetimini disiplinli bir hale getirmek, çalışanların rahatlığını sağlamak, iş yönetiminin daha iyi bir hale getirilmesiyle şirketin değerini arttırmak ve yönetimin iyileştirilmesiyle daha iyi işler çıkarmak 9001 belgesiyle mümkün hale gelir. ISO 9001 sayesinde şirketler kendi yönetimlerini daha iyi bir hale getirmekte ve attıkları her adım, kurumsallaşma yolunda olacaktır. Kalite yönetim sistemi sayesinde hem çalışanların, hem de yöneticilerin daha iyi bir politika izlemesi söz konusu olur. Sistematik bir yönetimin oluşması, kurumsallaşma adı altında adımların atılması [...]

Daha fazla oku...

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Standardının Faydaları Nelerdir?

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Standardının Faydaları Nelerdir? Müşterilere verilen hizmetin, sunulan ürünün, iletişimin kaliteli hale gelmesi ve firmanın güvenilir bir profile sahip olması ISO 10002 belgesinin yaptırımlarıyla mümkün hale gelmektedir. Müşteri memnuniyetini sağlayan firmalar, kendilerini sektörde kanıtlamak için bu belgeyi alması gerekir. Sektörde hizmet verdiğinden bu yana tüm müşterilerinin memnuniyetini sağlamış bir firma olarak anılmak isteniliyorsa, bu belgenin alınması gerekir. Belge alınmadığı taktirde müşteri memnuniyetinin sağlandığını ispatlamak veya duyurmak biraz zor olacaktır. Belge, şirketin memnuniyeti oluşturduğunu belgelemekte ve kanıtlamaktadır. Bu [...]

Daha fazla oku...

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi Nasıl Alınır?

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi Nasıl Alınır? Çevre yönetim sistemi belgesi alabilmek için çevreye duyarlı olacak şekilde prensipleri ve ilkeleri benimsemek gerekir. Prensiplerin ve ilkelerin benimsendiği esnada, kişilerin elde edeceği verim de üst düzeye ulaşır. Belgelerin yaptırımları, 3 – 4 ay veya 1 – 2 sene benimsenmelidir. Bunların benimsenmesi, şirketin geleceğe yönelik attığı her adımı kurumsal bir duruma getirir. ISO 14001 çevre yönetim sistemi belgesi sayesinde şirketlerin elde edeceği verim üst düzeye ulaşacaktır. Belge yönetimden, üretime ve aynı zamanda [...]

Daha fazla oku...

ISO 22000 Faydaları Nelerdir?

ISO 22000 Faydaları Nelerdir? Çevre yönetim sistemi belgesine sahip olan şirketlerin daha iyi bir müşteri potansiyeline sahip olması mümkündür. Bu müşteri potansiyelini oluşturan en önemli unsur ise ISO 22000 belgesinin yaptırımlarıdır. Belgenin yaptırımları sayesinde şirketin, güvenilir ve sağlıklı bir şekilde üretim yapmak mümkün hale gelir. Üretimin aynı zamanda yüksek kalite standartlarına ulaşması, belgenin yaptırımlarıyla sağlanır. Müşteriye ulaştırılana kadar her adım, profesyonellik adı altında gerçekleşir. Bu sayede şirketlerin üretim konusunda ve müşteri memnuniyeti hususunda problem yaşaması mümkün değildir. Şirketlerin elde edeceği [...]

Daha fazla oku...

ISO 22000 Gıda Güvenliği Belgesi Nasıl Alınır?

ISO 22000 Gıda Güvenliği Belgesi Nasıl Alınır? ISO 2200 belgesi gıda güvenliğini kapsamaktadır. Gıdaların güvenilir bir şekilde üretilmesi, paketlenmesi, müşteriye sunulması esnasında gerçekleşecek tüm adımların kaliteli bir şekilde ilerlemesi gerekir. Bunları sağlayan ise ISO 22000 gıda güvenliği belgesi olarak bilinmektedir. Belgenin alınması için şirketlerin 1 – 2 yıl boyunca tüm prensipleri ve ilkeleri benimsemesi gerekir. Benimsenmediği taktirde çeşitli problemlerin yaşanması, belgenin alınamaması gibi sorunların ön plana çıkması mümkün hale gelir. Şirketlerin yaptırımlara uyması ve yaptırımları benimsemesi taktirinde belgeyi alabilmeleri mümkün [...]

Daha fazla oku...

ISO 27001 Kimleri İlgilendirir?

ISO 27001 Kimleri İlgilendirir? Bilgi güvenliği yönetim sistemi, her sektörün ve her firmanın ihtiyaç duyduğu bir yaptırım aynı zamanda belgedir. ISO 27001 belgesi sayesinde müşterilerin, şirketin ve akla gelebilecek firmaya ait tüm bilgilerin korunması söz konusu haline gelir. Bilgilerin hiç kimse tarafından görülmemesi söz konusu olduğundan dolayı güvenliğin üst düzeye ulaşması mümkündür. Müşteri bilgilerinin korunması gerektiği tüm alanlarda bulunan firmaların bu belgeyi alması gerekir. İyi bir belgelendirme kuruluşuyla iletişime geçerek, istenilen belgenin alınması ve belgenin alınması sürecinde gerekli desteklerin de [...]

Daha fazla oku...

ISO Belgeleri Nelerdir?

ISO Belgeleri Nelerdir? Uluslar arası değer kazanmak, müşteri ilişkilerini güçlendirmek, sektörde öncü bir konuma sahip olmak, kurumsallaşmak için çok sayıda ISO belgesi bulunmaktadır. ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000, ISO 27001, OHSAS 18001, ISO 10002, GMP gibi belgeler bulunmaktadır. Kalite yönetim sistemi, çevre yönetim sistemi, gıda güvenliği yönetim sistemi, bilgi güvenliği yönetim sistemi, iş sağlığı ve güvenliği, müşteri memnuniyeti, iyi üretim uygulamaları; belgelerin amacını belirlemektedir. Tüm sayılan bu kategorilere ait belgeler bulunmaktadır. Herhangi bir kategoride ISO belgeleri alındığı taktirde firma kendi sektöründe bir adım öne geçecektir. Bu adımla [...]

Daha fazla oku...

9000

ISO 9001:2008 Kalite Terimleri Kalite: Mevcut ve var olan karakteristiklerin şartları karşılama derecesine verilen isimdir.( ISO 9000:2000 ) Kalite Politikası: Kalite ile ilişkili olarak üst yönetim tarafından resmi olarak formüle edilen şirketin yönelişini ve toplam hedefleri gösteren ifade bütününün metinselleştirilmiş halidir. Kalite Yönetimi: Bir organizasyonun yönetilmesi ve kontrolü için koordine edilmiş faaliyetlerdir. KALİTE HEDEFLERİ: Kalite ile ilişkili olarak istenen veya amaçlanan şeylerdir. Kalite hedeflerinin SMART Olması sağlanmalıdır. S : Specified / belirli, ilgili bölüm ve proses için M: Measurable / Ölçülebilir A : Achievable / Ulaşılabilir R : [...]

Daha fazla oku...
Başvuru Formu