ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001:2015 , günümüzde işletmelerin kurumsallaşmasının en önemli göstergelerinden birisi olarak iyi bir kalite yönetim sistemine sahip olmak gösterilmektedir. İşletmelerin pek çoğu kurumsallaşma için harekete geçmekte , bu yolda vakit ve finans ayırarak ciddi bir emek vermektedir. Bütün işletmelerin kendine göre plan, program ve stratejilere sahip olduğu bilinmektedir. Kurum / kuruluşların her birinin işleyen bir yapılarının olduğu ancak bu yapının çokta sistematik olmadığı görülmektedir.

Ancak daha yüksek niteliklere sahip bir kalite yönetim sistemi kurmak ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemini kurup uygulamaktan sürekliliğini sağlamaktan geçmektedir denilmesi son derece uygundur.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi işletmelerin kurumsallaşmaları için iyi bir başlangıç sayılmaktadır. ISO 9001:2015 işletmelerin kendilerini geliştirip bir düzen ve disiplin içinde sistematik çalışmalarının önünü açmaktadır.

İşletmelerin kurum içinde kurdukları ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemini uluslararası akreditasyona sahip kuruluşlarca belgelendirerek; uluslararası kalite yönetim sisteminin belirlenmiş şartlarına uyduğu güvencesini kamuya ve ilgili tüm taraflara rahatlıkla ispatlamış olurlar.

ISO-9001-2015-300x300
iso9000-tarihsel-gelisimi
iso9001-kalite-terimleri
iso9001-yonetim-prensibi
iso9001-belgelendirme-sartlari
9001-2015-turkak-logo
9001-2015-292x300
hade3
9001-2015
9001-2015
iso-nedir-300x179 (2)
iso90012000nedir_1 (2)
iso90012008nedir_1 (2)

ISO 9001

Dünya genelinde kabul gören ISO 9001 sertifikası firmaların ürün ve hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş standartlara uygun olarak yürüttüğünün bir belgesidir. Bu belgeyi almak firmalara çok değerli avantajlar kazandırır. Bu nedenle belirli bir yapıya ulaşmış firmalar bu sertifikayı alarak hem kendi bünyelerinde maliyet ve personel yönetimini sağlamlaştırmakta hem de dış piyasadaki rekabetlerini güçlendirmektedir. ISO 9001:2015 standartlarına göre de 7 adet temel prensip bulunmaktadır. Firmaların bu prensipleri çok iyi bir şekilde benimsemesi gerekir.

Müşteri Ve İlgili Taraflara Odaklanma; kurumsal bilinçte olmayan firmalar gerçekleştirdikleri çalışmalarda sadece kar odaklı çalışmaktadır. Ancak günümüz modern yönetim sistemlerinde sadece kar odaklılık değil aynı zamanda tedarikçi, personel ve müşteri odaklı olarak bu üç farklı bölüm ile ilgili memnuniyet kazanma ilkesi bulunmalıdır.

Organizasyon İçin Liderlik Sağlamak; firmaların hedeflerine ulaşması için firmanın tümünün aynı hedefe odaklanması gerekir. Bunun sağlanması içinde çalışanların etkili bir şekilde yönetilmesi, teşvik edilmesi ve bu çalışmaların desteklenmesi gerekir. Bu adaptasyonda çalışan şirketler hedeflerine daha kısa sürede ulaşabilirler.

Çalışanların Desteklenmesi ve Kanalize Edilmesi; sağlanan performansı her zaman geliştirilebilmesi ve sürdürülebilmesi için çalışanların eğitim, yetkinlik ve yetenek gibi alanlarda güçlendirilmesi gerekir. Bunu sağlayan personeller firma için daha çok fayda sağlar ve bu durum müşteri memnuniyetini artırdığı gibi karlılığı da artırabilir.

Süreç Yaklaşımının Benimsenmesi; firma içerisindeki uyumun sağlanması ile girdi ve çıktıların daha etkili bir şekilde yönetilmesi için bir yönetim sistemi olan süreç yaklaşımı firma tarafından benimsenmelidir.

Gelişimin Desteklenmesi; firmalar gerçekleştirdikleri stratejiler ve çalışmalar ile başarıyı elde ederler. Önemli olan ise elde edilen bu başarının sürekliliğini sağlamaktır. Başarının sürekliliğini sağlamak içinse gelişim şarttır. Bu nedenle firmaların hedeflerine ulaşa yolundaki odak noktaları her zaman gelişim olmalıdır.

Kanıtlara Dayalı Karar Verme; karar verme mekanizması ileri dönmelerdeki başarıyı çok derinden etkilemektedir. Bu nedenle karar verme süreçlerinde kanıtlara dayanmak büyük önem taşımaktadır.

Kurumsal İlişkilerin Yönetilmesi; firmalar için tedarikçiler ile ortaklar ve diğer taraflar gelişimi sürdürmek için oldukça önemli bir pozisyona sahiptir. Kurumsal performansı yakından etkileyen bu taraflar ile iletişim ve ilişkiler çok dikkatli sürdürülmelidir.

ISO 9001 tarafından 2015 yılında yenilenen temel prensipler firmaların sertifika almasında ve uluslararası kalite standartlarına ulaşmasında temel basamakları oluşturmaktadır. Her kuruluş bu prensipleri benimseyerek kendi bünyesinde analiz etmeye ve uygulamaya koyması başarının sağlanması ve başarının sürekliliğinin temellerinin oluşturulması için oldukça önemlidir.

ISO 9001 Nedir, Nasıl Alınır?

Şirketlerin yönetimini disiplinli bir hale getirmek, çalışanların rahatlığını sağlamak, iş yönetiminin daha iyi bir hale getirilmesiyle şirketin değerini arttırmak ve yönetimin iyileştirilmesiyle daha iyi işler çıkarmak 9001 belgesiyle mümkün hale gelir. ISO 9001 sayesinde şirketler kendi yönetimlerini daha iyi bir hale getirmekte ve attıkları her adım, kurumsallaşma yolunda olacaktır. Kalite yönetim sistemi sayesinde hem çalışanların, hem de yöneticilerin daha iyi bir politika izlemesi söz konusu olur. Sistematik bir yönetimin oluşması, kurumsallaşma adı altında adımların atılması belgenin yaptırımlarıyla mümkün hale gelir. Bu yüzden yapılan işlerden maksimum düzeyde verim almak, söz konusu olacak durumlar arasında yer alacaktır.

ISO belgelerini alan şirketlerin fazlasıyla avantaja sahip olması, her zaman iş dünyasında gündeme geliyor. Şirketin ISO 9001 belgesini almasıyla kalitesini arttırması, mümkün hale gelebilecek durumlar arasındadır. Şirketin disiplinli bir yönetime sahip olması, yapılan işlerin daha kaliteli hale gelmesi 9001 belgesi ile mümkün hale gelir. Bu sayede şirketlerin yüksek düzeyde verim elde etmesi söz konusu olur.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları Nelerdir?

Kalite yönetim sistemi belgesine sahip olan firmalar, kurumsal bir firma olarak anılabilir ve kendi kaliteli yönetimi sayesinde iş kalitesini üst düzeye ulaştırmaktadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlamak, iş kapasitesini arttırmak, referansları genişletmek ve çalışanlardan, işlerden daha iyi bir verim elde etmek ISO 9001 belgesi sayesinde mümkün hale gelmektedir. Belgeyi alan şirketlerin daha kurumsal bir görünüme sahip olması, uluslar arası değer kazanması mümkün hale gelen durumlar arasında yer almaktadır. Şirketlerin kalite yönetim sistemi belgesine sahip olması aynı zamanda kendi çalışanlarının ve yöneticilerinin sorumluluk sahibi olmasını sağlayarak, şirketin gün geçtikçe büyümesine yol açan faktörler arasında yer alan etkili bir durumdur.

ISO 9001 Belgelendirme Kuruluşları

ISO belgelendirme kuruluşları arasında yer alan ASB Kalite Belgelendirme olarak, müşterilerimizin daha iyi bir yönetim sistemine sahip olmalarına yol açıyoruz. Belgelendirme süreci içerisinde müşterilerimizin hangi adımları atması gerektiği konusunda birçok konuya dikkat etmekteyiz. Bu sayede şirketlerin belgeyi alması için herhangi bir aksaklık yaşanmıyor. ISO 9001 belgelendirme kuruluşları arasında öncü bir kuruluş olarak, müşterilerimizin hangi adımları nasıl atması gerektiği konusunda da destek olmaktayız. Fazlasıyla destek olmamız, müşterilerimizin belgeyi alma yolunda attığı her adımı kolaylaştıracaktır. Bizleri tercih ettiğiniz taktirde elde edeceğiniz verim üst düzeye ulaşacak ve daha kaliteli bir yönetim sistemine kısa süre içerisinde sahip olarak, belgeyi de almaya hak kazanacaksınız.

Şirketinizin uluslar arası değer kazanması, disiplinli bir yönetim sistemine sahip olması, çalışanlara sorumluluğunu hatırlatması, yöneticilerin de sorumluluğu hatırlayıp gereken işleri tamamlaması ve çalışanları sıkmaması mümkün hale gelir. ISO 9001 belgelendirme kuruluşları arasında en çok tercih edilen kuruluş olduğumuzu da dile getirmek isteriz. Tercih edilme sebebimiz ise fazlasıyla müşterilerimize yardımcı olmamızdan kaynaklanıyor.